+31 (0)172 51 99 00
frame

Salarisadministratie binnen de gemeente

Binnen de gemeente heeft de salarisadministrateur specifieke uitdagingen gerelateerd aan de functie. De functie speelt een centrale rol in de organisatie en omvat het beheren van de salarisadministratie, waaronder salarissen, vakantiedagen, verlof, toeslagen en urenregistratie. Er zijn bepaalde kenmerken die salarisadministrateurs binnen de gemeente onderscheiden van salarisadministrateurs die in andere sectoren werkzaam zijn. InterimWorX biedt diensten die de functie van payroll professionals binnen de gemeente kunnen ondersteunen.





Sparringspartner met kennis van zaken


Kennis gemeentelijke cao's


Kennis van bijzondere mutaties


Expert in verschillende software

Download whitepaper

Meer weten over de bijzonderheden van salarisadministratie binnen de gemeente? Download nu gratis de whitepaper!

Wat maakt salarisadministratie binnen de gemeente bijzonder?

Een salarisadministrateur binnen de gemeente is de schakel in de organisatie en staat voor een aantal bijzondere uitdagingen die deze functie speciaal maken. Een van de belangrijkste aspecten waar een salarisadministrateur mee te maken heeft, is de specifieke regelgeving die geldt voor gemeentes. Gemeentes hebben vaak hun eigen cao’s en wetgeving die van toepassing zijn op ambtenaren en werknemers in dienst van de gemeente. Een salarisadministrateur dient bekend te zijn met de betreffende voorschriften voor een correcte salarisverwerking. Dit zorgt voor naleving van de geldende regels. Meer weten over de uitdagingen van salarisadministrateurs binnen de gemeente? Lees onze blogs hieronder of download onze whitepaper!

 

HR in de retail

Wat wij schrijven over salarisadministratie binnen de gemeente

Salarisadministratie binnen de gemeente vereist specifieke kennis en affiniteit met de sector. In de volgende blogs behandelen we verschillende onderwerpen die salarisadministrateurs binnen de gemeente zo uniek maken.

De belangrijkste veranderingen in de gemeentelijke cao van 2023

De belangrijkste veranderingen in de gemeentelijke cao van 2023

De belangrijkste veranderingen in de gemeentelijke cao van 2023 Op 22 februari 2023 is er een principeakkoord voor een nieuwe cao Gemeenten/SGO... Lees verder

Lees verder
werken-als-interim-hr-of-payroll-professional-bij-de-overheid

Werken als interim HR of Payroll professional bij de overheid; ontdek de voordelen

Werken als interim HR of Payroll professional bij de overheid; ontdek de voordelen Veel mensen denken dat werken bij de overheid saai kan zijn. Dit... Lees verder

Lees verder
wat-doet-de-salarisadministrateur-wanneer-de-cao-verandert

Wat doet de salarisadministrateur wanneer de cao verandert?

Wat doet de salarisadministrateur wanneer de cao verandert? In de salarisadministratie veranderen de regels vaak, vooral die van de cao. Als... Lees verder

Lees verder